pondělí 9. května 2016

RECEPT- TVAROHOVÝ KOLÁČ S OVOCEM

A-ahoj, dneska tady mám, jak jsem slibovala, pečící článek. Sice to není Panna Cotta, jak jsem si myslela, ale je to recept na nepečený tvarohový koláč s letním ovocem. Říkala jsem si, že bych mohla udělat něco lehkého, když už se nám blíží to léto a pak jsem našla tenhle recept. Tak jdeme na to!
Budeme potřebovat:
Na základ:
  • 200 g máslových sušenek 
  • 125 g rozpuštěného másla
Na tvarohovou směs:
  • 4 plátky želatiny
  • 140 ml smetany na vaření
  • 500 g měkkého tvarohu (ve vaničce)
  • 140 g přírodního krupicového cukru
  • jemně nastrouhaná kůra z 1 malého pomeranče
  • 4 lžíce pomerančové šťávy
  • 400 g malin
  • 250 ml smetany ke šlehání
Na omáčku:
  • 250 g nasekaných jahod 
  • 3 lžíce pomerančové šťávy
  • 2 lžíce přírodního krupicového cukru
Postup:
1. V kastrůlku rozpusťte máslo a vsypte do něj rozdrobené sušenky. Promíchejte a směsí vyložte dno rozevírací dortové formy o průměru 24 cm. Pod směs ještě rozložte pečící papír.

2. Želatinu dejte do větší misky se studenou vodou a nechte pět minut máčet. Do menšího kastrůlku nalijte smetanu na vaření a přiveďte ji téměř k varu. Potom ji odstavte a po jednom do ní vmíchejte vymačkané plátky želatiny – téměř okamžitě se rozpustí. Nechte trochu vychladnout.

3. Tvaroh, cukr, pomerančovou kůru a šťávu utřete vařečkou nebo metlou dohladka. Přimíchejte vychladlou smetanu a maliny – pár jich přitom rozmáčkněte, většinu ale ponechte celých.

4. Smetanu ke šlehání ušlehejte do tuha a pak zlehka spojte s tvarohovou směsí. Vlijte na sušenkový základ a nechte přes noc chladit, aby náplň ztuhla.

5. Rozmixujte přísady na omáčku a ponechte ji až do podávání v chladu.

6. Nožem objeďte stěny koláče, rozevřete formu a opatrně dezert přesuňte na servírovací talíř. Můžete ozdobit lesním ovocem a poprášit moučkovým cukrem. Já jsem omáčku na dort nalila hned po vychlazení. Možná by bylo lepší to na ten dort nalít až na talířku při podávání, ale já jsem vezla ještě půlku dortu přítelovi, takže jsem musela, ale také to nebylo špatné. 


Snad se vám tento recept líbil a vy ho někdy vyzkoušíte. Inspiraci jsem našla na www.apetitonline.cz. Mají tam mnoho jiných receptů, tak tam třeba najdete něco jiného. Mějte se hezky!

Pac a pusu Caroline 

Žádné komentáře:

Okomentovat